Saturday, March 15, 2008

my "almost-weekend" EOTNs/FOTNs....


by now, i'm quite sure that you already know that i love loud colors. a year ago, i'd only wear eye makeup during parties or night-outs. i remember wearing only one eyeshadow shade though, at most would be two, and my "blending" would really suck! (it still is, though...but i'm trying really hard to improve).
anyways, sometimes my motivation to come to work is my makeup. as soon as i wake up, i'd start thinking what shades of eyeshadows i'd be wearing...and the funny thing is, i put my makeup on before i choose what to wear, unlike other ladies out there who do the opposite. so sometimes (or most of the time) my wardrobe would be in contrast with my eye makeup. but i just don't really care... :P

here's my thursday eotd (actually, it's EOTN since i work at night)...ugh, whatever!



used: Modelco Brow kit in Dark, UDPP then topped with MAC paint pot in Soft Ochre all over lids up to the browbones, MAD pigment in Alter Ego applied on the inner half of the lid and lower inner lashlines, MEOW Feliner in Declawed applied on the outer half of the lid, outer-V and lower outer lashlines, Maybelline Express Volume Mascara in Brown and MAC e/s in Rice paper applied under the browbones to highlight

yep, i've used the MEOW Feliner as an eyeshadow instead of a liner. i was looking for a dark-shimmery purple color and it's the first one that caught my attention so...hmm, why not? :D








used: Smashbox Photofinish Light primer, MUFE MAT Velvet Liquid Foundation, TBS Illuminating Undereye Concealer topped with OM Saffron concealer, MAC blush in Dollymix and Smashbox lipstick in Sweet topped with MAC 2N Lipglass


okay...okay. i was totally camwhoring before coming to work. that's why i'm always LATE! hehehhe...anyways, for this look, i tried looking for my purple shirt only to remember that it's still in the laundry. tsk! but hey, my orange shirt did go well anyways right? :)

and still camwhoring after work....



i still have my makeup on...minus the lipstick plus another layer of terrible eyebags.
LOL!

and here's my friday look:

used: Modelco Brow kit in Dark, UDPP topped with MAC Paint Pot in Soft Ochre all over lids up to the browbones, Jlynne Satin Pearls e/s in Sakura all over lid and applied heavily on the outer lid and outer-V, Jlynne Satin Pearls e/s in Mimoza applied from the crease up to below the browbones, MAD pigment in Envy on the upper and lower inner lashlines, MAD pigment in Electric Blue on the upper and lower outer lashlines and L'oreal Lash Architect Mascara in Black (all pigments are applied foiled...yahooo, im getting used to it!)


used: Smashbox Photofinish Light primer, Lumiere Light Medium Neutral in Cashmere formula, Valerie Red Zapper on cheeks (for redness), Shu Uemura Pro-concealer on the undereyes topped with OM Saffron Concealer, MAC blush in Dollymix and Smashbox lipstick in Sweet topped with MAC 3N lipglass

and here's my officemate VIC, who's also a certified camwhore like moi :)


8 comments:

Askmewhats said...

sis another "laway" hauL!!!! kakaaliw yung photograph book mo for sure! hahaha :D What did your mom say?
hehehe

iamsutil said...

ay naku..sama ng tingin sa akin. heheh nilalayo ko nga ung album at baka maramdaman ko sa ulo ko..lol

bhing aka blair waldorf said...

i simply adore vibrant (i used this term instead of loud, hihi :P) colors on you! and dami mong packages, great haul...i can just imagine the feeling...hehe... feeling high, well...high on the clouds, pag adik nga naman, ;)

iamsutil said...

sis bhing...yep, im feeling high. addict na ko dude...yeah..LOL

Christiana Divine @ Memoirs of A Shopping Addict said...

oOo, i really like the bright colors you used in the second look! love it!

iamsutil said...

^thanks! :)

bhing aka blair waldorf said...

sis, i noticed your watch, I really like it...where did you get it? :)

iamsutil said...

sis bhing, i got it from an officemate who sells items from the US. brand is anne klein :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...