Tuesday, May 27, 2008

finally, my traincases....

since last week, i've been on a hunt for a traincase that will be enough for me to contain all my stashes for school. i went to Beauty Bar (though i know it'll be too small) but the black traincase is no longer available. i was tempted to borrow my mom's but it was a gift from me and X last christmas and i just cant bring myself to borrow it even for some time.
today, i had the chance to go to Quiapo (recommended place by some fellow forumers) and look for a traincase. i really wanted to get the one from Watercolors, which is by the way of color pink, but the small size is already 7k! darn...i first went somewhere in Makati to look but apparently what they have are those makeup tables with lights, prices ranging from 8k-12k. i texted X and asked him if he can accompany me to Quiapo and he said yes...after which i changed my mind and told him "maybe some other time." hahahha! as if he's the one asking for a favor, no!?
anyways, after almost an hour, he finally convinced me to go. anyways, i really need a traincase next saturday because my back really hurt from carrying those two bags containing my stash. we went to Quiapo around 2pm and gosh, there are a lot of people roaming around. X had to get my celfone from me because i tend to text while walking...he even had to get my wallet from me, that's how clumsy and stupid i can be...
okay, enough with the blabbing...here's the pics:

my trolley traincase -- front view



back view

side view

tadah! you need to remove the handle at the back before you can open the traincase like this, or else, just the other half can be opened.

i also got another one...what for? hmmm, for personal use? LOL..kiddin! well, this one's smaller so maybe i can bring this when i only need to bring a few stuffs:


traincase no.2

open, sesame!

the compartments can be taken out


weeee..i am so happy. now i only need the brush belt and i'm "almost" complete...
again, my traincases:

and this is me modelling my "CHANEL" bag...wahahahaha...
(faker!)
don't worry, i took out the Chanel logo...i just love the color:

me one happy shopper...but broke, arghh!

16 comments:

jie-jie said...

That's one huge traincase! I can only imagine how many m/u goodies you can fill it with. You have such a nice boyfriend! Now, how many guys are willing to spend that much money on m/u. Many would probably think it's ridiculous to spend so much on it. They don't realize we *need* them.

iamsutil said...

hehehe, this time...i paid na for it. lol..hiya na ako. hehehe..but yeah, it's really a huge traincase. i need something with wheels since i cant go around carrying them all the time..i have scoliosis kasi.

Askmewhats said...

sis how much did you get for your traincases??? those are lovely!!! I love the one with the pulley and i love the smaller version!! both are cute!!! nice choice!!! love it

Crissy said...

Sis, tell me where in Quiapo did you get your traincase :D

Lizzz said...

OMG! I love the traincases. I am going to need one, I guess.I wish I were in the Philippines. I don't know where to buy something like yours here. :-(

A small one here (hand carry, not trolley) costs around S$300 and that's the cheapest they have to offer, I guess. not even enough for my personal use. :-(

sab said...

i bet you're as excited as filling them up with makeup goodies! hahaha.

sab said...

question: what do you think is better? the charm brush set or suesh? btw i love the yellow bag!

iamsutil said...

thanks darlings! i got the smaller one for personal use sana pero looking at it parang yung malaki ata for personal ko. i have tons of mmu pots! hahaha

the trolley is 3k (orig price 3.5) and the other one's 2k (orig price 2.5k). had to haggle...i asked nga if pede 4.5k ayaw na. hahahaa

sis crissy email me or better yet text me (u have my num pa?) so i can give you their
number and exact stall location. if u no longer have it email ko abcsantos_05 at yahoo dot com

lizzz sobra naman mahal..if only i can ship it to you. how much kaya aabutin no?

yeah sab i am really excited na...in fact, i dont have plans of sleeping after my shift para maayos ko na stuffs ko. hehehe and regarding the brushes, hmmm..i love the face brushes ng charm but sa eyes ok ok lang..sa suesh naman i love ung eyeshadow brushes pero hate the face brushes...or baka ako lang un. ganda 187 dupe ng charm and their kabuki :)

yeah me too love the yellow bag...hehhe faker ako

Askmewhats said...

Sis the price is ok na!!! Considering the size!!! Imagine how much Japonesque here in manila! Super expensive, one small pink one you're saying would be above 5k! galing mong mag bargain!!! :D

Nica said...

me want that traincase... or the smaller one para hindi mawindang tao sa amen... hahaha... text mo saken saan mo nabili, nakalimutan ko tanong nung magkachat tayo... LOL

Gracie said...

Wow! I love the huge traincase you've got darling! Absolutely brilliant! I could do with one of those to house my ever growing make up collection :)... We have to shop together in December. You can bargain for me ha ha ha!

said...

i love the trolley traincase too! pero i dunno, can i bring myself to shelve out 3k for a bag? lol. kuripot ako ever sa bag kasi i got mine 500 lang haha.

Lizzz said...

i would kill for your trolley, sis.. haha! kung puede nga lang magpabili sa'yo. :-(

anyway, i am not in a hurry naman. i might visit home this year (december).

Anonymous said...

heyheyhey!! i got the same one.. dunno if you can still remember ako ung nakachat mo non.. i'm waiting for the same style i mean trolley style from china and got it for 40$ ownle!!!!!!!

Lily said...

lol that is the motherload of all traincases!!

Rhea said...

hi sis! i'm a silent fan and reader of your blog. i love reading all your tips, adventures, and all kwentos! and i cant help but comment on your traincases! i love' em! sis, can i ask where in quiapo did you buy it? and also, where in makati are the make-up tables with light available. i wanted to have them too! hahaha :) i'm starting to be addicted to make-up. but i dont have much pa. slowly siguro. starting pa lang talaga.

thanks, sis! hope to hear from you soon! you can pm it to me at rrmubana@gmail.com
thanks, thanks!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...